Η χρήση αυτοβιογραφικών στοιχείων, πασπαλισμένα με αρκετές δόσεις υπερβολής για τα μάτια της κωμωδίας, αποτελεί μία από τις αγαπημένες συνήθειες των stand-up κωμικών. Ωστόσο, η προσωπική ιστορία που αφηγείται ο κωμικός Richard Gadd στην τηλεοπτική του σειρά, Baby Reindeer, η οποία βασίζεται στον ομώνυμο μονόλογό του με θέμα την εμπειρία του ως θύμα stalking, ούτε ξεκαρδιστική είναι, ούτε υπερβολική. Αντιθέτως, πρόκειται για μια σοκαριστική ιστορία, η οποία όσο περισσότερο ξεδιπλώνεται, τόσο περισσότερο αποκαλύπτει τις εφιαλτικές διαστάσεις της.
Η σειρά τοποθετείται την περίοδο που ο Gadd εργαζόταν ως μπάρμαν σε μια παμπ του Λονδίνου, όσο προσπαθούσε να εδραιωθεί ως κωμικός. Κάποια μέρα, μία συναισθηματικά καταβεβλημένη γυναίκα ονόματι Martha (Jessica Gunning), επισκέπτεται την παμπ και εκείνος την κερνάει ένα τσάι για να της ανεβάσει το ηθικό. Έκτοτε, οι επισκέψεις της γίνονται καθημερινές, σύντομα αρχίζει να δέχεται ασταμάτητα μηνύματα στην ηλεκτρονική του διεύθυνση και η κατάσταση δεν αργεί να ξεφύγει. Μάλιστα, όσο εκείνος προσπαθεί να βρει μια δίοδο διαφυγής, τόσο περισσότερο φαίνεται να ενισχύει την εμμονή της γυναίκας, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο, απ’ τον οποίο δεν διαφαίνεται καμιά ελπίδα διαφυγής.
Αν και η σειρά θυμίζει μια τυπική ιστορία με stalker, όπου τα όρια ανάμεσα στο καλό και στο κακό είναι ευδιάκριτα και προφανή, σύντομα γίνεται εμφανές πως η κατάσταση κρύβει πολλαπλά επίπεδα περιπλοκότητας. Αφενός, αυτό οφείλεται στην απροθυμία του Gadd να σκιαγραφίσει τη stalker του ως ένα ολοκληρωτικά απειλητικό πλάσμα, αλλά την προσεγγίζει, με μια σπάνια ενσυναίσθηση, η οποία αποκρυσταλλώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο τελευταίο επεισόδιο και κυρίως στην τελευταία σκηνή της σειράς. Αφετέρου, στα μισά της σειράς υπάρχει ένα αποκαλυπτικό επεισόδιο, το οποίο τοποθετεί την κατάσταση σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο. Δεν είναι ακριβώς πως ο Gadd επιχειρεί να κατηγορήσει τον εαυτό του, αλλά σίγουρα αναζητά με τόλμη τους προσωπικούς λόγους που τον οδήγησαν, έστω και υποσυνείδητα, να κρατάει την Martha κοντά του με μια σχεδόν μαζοχιστική επιμονή, η οποία κατέστρεφε στον διάβα της κάθε πτυχή της προσωπικής του (και όχι μόνο) ζωής. Ξαφνικά, αποδεικνύεται πως η υπόθεση stalking ήταν απλώς η αφορμή για την εξερεύνηση βαθύτερων τραυμάτων, προσδίδοντας στη σειρά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Η ελάχιστα προφανής πορεία που επιλέγει να ακολουθήσει το Baby Reindeer, αναδεικνύει το σενάριο σε πυλώνα της επιτυχίας του, αν και όχι τον μοναδικό, όπως θα δούμε παρακάτω. Μπορεί τα στυλιζαρισμένα σκηνοθετικά τερτίπια που επιστρατεύει ο Gadd για να αυξήσει την ένταση (περίεργες γωνίες λήψης, έντονοι φωτισμοί κλπ) να εντυπωσιάζουν και η συχνή του αφήγησει να φέρνει στο νου τα true crime ντοκιμαντέρ, προσθέτοντας επιπλέον πόντους στη δημιουργία ατμόσφαιρας, αλλά η σειρά επιδεικνύει όλη την ορμή της στις πιο προσωπικές, μα αβάσταχτες στιγμές της, όλες εκείνες τις φορές δηλαδή που ο Gadd επιλέγει να μοιραστεί τα πιο οδυνηρά βιώματά του.
Η ερμηνεία του είναι συγκλονιστική, λες και βλέπεις ένα ρημαγμένο κουφάρι, εγκλωβισμένο σε μια συνθήκη που τον εξαντλύει ταχύτατα τα όποια αποθέματα ψυχικής δύναμης, να προσπαθεί να βάλει σε μια τάξη τη ζωή του, η οποία μόλις έχει έρθει αντιμέτωπη με την υπαρξιακή κρίση. Ισάξιας βαρύτητας και η συμβολή της συγκλονιστικής Jessica Gunning, η οποία πλάθει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα, ικανό να μεταπηδήσει από τη μια συναισθηματική κατάσταση στην επόμενη μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων. Δικαίως, έχει χαρακτηριστεί ως η Kathy Bates της εποχής μας.
Σκληρή, απίστευτη, μα τόσο πραγματική, η σειρά αποτελεί μια καθηλωτική βουτιά στη σχέση δύο βασανισμένων ψυχών. Μια τολμηρή εξομολόγηση του δημιουργού του, η οποία με όχημα την ανατριχιαστική πραγματική ιστορία στην οποία βασίζεται, αλλά και τις υποδειγματικές ερμηνείες των ηθοποιών, το Baby Reindeer υπόσχεται να προσφέρει μια εφιαλτική τηλεοπτική εμπειρία, όπου το stalking είναι μονάχα η κορυφή ενός σοκαριστικού και πολυεπίπεδου παγόβουνου.