Ένα από τα πιο απολαυστικά πράγματα με τα οποία πλαισιώνετε η αλλαγή του έτους είναι και η κατάρτιση αμέτρητων λιστών με τα καλύτερα της χρονιάς που μας αφήνει. Πιστοί στο ραντεβού μας για ακόμη μια φορά, ξεκινάμε την ανασκόπηση του 2024 με τα δέκα οπτικά δοκίμια που ξεχωρίσαμε για την τεχνική αρτιότητά τους, αλλά και την διεισδυτική τους ματιά στο θέμα με το οποίο καταπιάστηκαν.
Η σειρά παρουσίασης δεν είναι αξιολογική.
Hag Horror: Why Are We So Afraid of Old Women? – Broey Deschanel
Με αφορμή μία από τις μεγαλύτερες και πιο αμφιλεγόμενες επιτυχίες της χρονιάς, το The Substance της Coralie Fargeat, η Deschanel καταπιάνεται με τον κινηματογραφικό φόβο που εμπνέει το γερασμένο (γυναικείο) σώμα εδώ και δεκαετίες.
Hollywood’s Obsession with Ambition – Thomas Flight
Επιστρέφουμε στον Thomas Flight με αφορμή το βίντεο του για την εμμονή του αμερικάνικου σινεμά (και όχι μόνο) με την Φιλοδοξία, ακόμα και αν αυτή συνεπάγεται την συναισθηματική καταστροφή. Ως σημεία αναφοράς και σύγρκρισης αξιοποιεί την δημοφιλή τηλεοπτική σειρά The Bear και το τρυφερό Perfect Days του Wim Wenders.
Inglourious Basterds | The Most Cryptic Movie Villain – Spikima
Ο Hans Landa του Christoph Waltz έχει κερδίσει δικαιωματικά μια θέση ανάμεσα στους πιο ανατριχιαστικούς ανταγωνιστές της κινηματογραφικής ιστορίας και ο πάντα αξιόλογος Spikima εξηγεί γιατί ο χαρακτήρας λειτουργεί τόσο καλά.
The Director Who Revolutionized The POV Shot – Nerdwriter
Σύντομος και περιεκτικός όπως πάντα, ο Nerdwriter αναλύει σε κάτι λιγότερο από έξι λεπτά τον τρόπο που η Kathryn Bigelow έφερε την επανάσταση στην κινηματογράφηση σκηνών δράσης με τη χρήση υποκειμενικών πλάνων (POV).
The Work of Art in the Age of Surveillance Capitalism – Brenda Morris
Διευρύνουμε λίγο το εύρος των θεματικών, ξεφεύγοντας από τα αμιγώς κινηματογραφικά οπτικά δοκίμια για να συμπεριλάβουμε εκείνο που ξεχώρισε (και) σε αισθητικό επίπεδο. Πέρα από το πολύ ενδιαφέρον θέμα για την κατάσταση της τέχνης στην εποχή του κατασκοπευτικού καπιταλισμού, το συγκεκριμένο βίντεο ξεχωρίζει και για το αριστοτεχνικό animation, το οποίο πραγματικά σε αφήνει με ανοικτό το στόμα. Αριστούργημα!
The Infinite Possibilities of Train Action Scenes – Patrick (H) Willems
Σύμφωνα με το επικών διαστάσεων οπτικό δοκίμιο του Patrick (H) Willems τα τρένα αποτελούν το ιδανικό φόντο για δράση, γεγονός που αποδεικνύεται από την παρουσία τους σε κάθε σημαντική ταινία του είδους. Πολύ ενδιαφέρον βίντεο που υπενθυμίζει πως πλέον δεν είναι λίγα τα κανάλια που έχουν μετατρέψει την τέχνη των οπτικών δοκιμίων σε παραγωγές ταινιών μεσαίου μήκους, και (κυρίως) αναδεικνύει την υποτιμημένη συνεισφορά των τρένων σε ένα από τα δημοφιλέστερα κινηματογραφικά είδη.
Twilight – Contrapoints
Η ιέρεια των οπτικών δοκιμίων καταπιάστηκε με την σειρά ταινιών Twilight σε ένα βίντεο τρίωρης (!) διάρκειας και εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να παρακολουθήσουμε με προσοχή.
What Would Billy Wilder Do? – Every Frame A Painting
Ένα απ΄τα σημαντικότερα κινηματογραφικά κανάλια, το οποίο και πρωτοστάστησε στην ανάδειξη των οπτικών δοκιμίων επέστρεψε στην ενεργό δράση μετά από χρόνια και προφανώς δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την λίστα με τα καλύτερα της χρονιάς. Απ’ τις φρέσκες προσθήκες, εμείς διαλέγουμε εκείνη που αποτελεί μια συνοπτική, αλλά τόσο στοχευμένη ωδή σε έναν μεγάλο της κινηματογραφικής τέχνης, τον Billy Wilder (Sunset Boulevard).
When a Brand Makes a Movie – Little White Lies
Γράφαμε πέρυσι, με αφορμή την πολυσυζητημένη αφορμή κυκλοφορία της Barbie, για ένα νεό «είδος» ταινιών, εκείνων που πρακτικά αποτελούν μεγάλου μήκους διαφημιστκά για γνωστά (ή και ξεχασμένα) brands. Φέτος, με το θέμα καταπιάστηκε και το Little White Lies σε ένα βίντεο που κλείνει προσπαθώντας να εντοπίσει και κάποιες θετικές πτυχές αυτής της τάσης.
Why Does Acting Feel So Different Now? – Thomas Flight
Πώς το Χόλιγουντ πέρασε από τις πιο «θεατρικές» ερμηνείες των πρώτων δεκαετιών στις ρεαλιστικές προσεγγίσεις των σύγχρονων; Αυτό το ερώτημα εξερευνάει ο Thomas Flight σε ακόμη ένα οπτικό δοκίμιο τεράστιας διάρκειας και ακόμα μεγαλύτερου ενδιαφέροντος.