Ένας χρόνος. Ένας χρόνος έχει περάσει από τον θάνατο του Δράκουλα και οι κάτοικοι της Τρανσυλβανίας μπορούν επιτέλους να απολαύσουν μια ζωή δίχως φόβο. Μια ζωή που δεν σκεπάζεται πλέον από την απειλητική σκιά του αιμοσταγούς βαμπίρ, επιτρέποντας στην ελπίδα να φυτρώσει στις καρδιές των κατοίκων.
Έναν χρόνο. Έναν χρόνο χρειάστηκε το Κακό για να επανέλθει και να σπείρει τον φόβο και τον τρόμο, γκρεμίζοντας με ορμή τα όνειρα για μια ήρεμη και χαρούμενη ζωή. Μοναδική ελπίδα σωτηρίας απέναντι στην απειλή είναι ένας μυστηριώδης «Θεραπευτής» που συνοδεύεται από μια θαρραλέα νεαρή κοπέλα που θα κάνει ό, τι χρειαστεί για να προστατέψει την οικογένειά της, αλλά και μια άγνωστη γυναίκα που εμφανίζεται σε μια κρίσιμη στιγμή.
Ο εκ της Δράμας ορμώμενος Θοδωρής Πρασίδης υπογράφει το σενάριο σε τούτη την ιστορία που επιχειρεί να επαναπροσεγγίσει τον μύθο του Δράκουλα. Το εγχείρημά του φιλόδοξο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη κομιξική δουλειά του (πρακτικά, το Swamp Dogs, για το οποίο μιλήσαμε πέρυσι με τον Θοδωρή, κυκλοφόρησε νωρίτερα, όμως το Black Mass Rising ολοκληρώθηκε πρώτο), αλλά η λυρική του γραφή και η έρευνα για τα έθιμα της περιοχής βοηθούν στη δημιουργία ενός κόμικ που μπορεί να μην αποφεύγει τις ατέλειες -αλίμονο κιόλας!- αλλά καταφέρνει να δημιουργήσει έναν κόσμο ταυτόχρονα χειροπιαστό και μεταφυσικό–έναν κόσμο άκρως γοητευτικό.
Προσωπική αδυναμία βέβαια αποτελεί η κεντρική θεματική της ιστορίας που θέτει στο επίκεντρο την ελπίδα, εξερευνώντας τις (καταστροφικές) επιπτώσεις της σε περίπτωση που εκείνη διαψευσθεί, αντηχώντας μάλιστα ιδιαίτερα επίκαιρη σε μια εποχή που όλα μοιάζουν μάταια και αδιέξοδα. Καθόλου τυχαία, ο χαρακτήρας του Θεραπευτή, εκείνος δηλαδή που δίνει σάρκα και οστά στην παραπάνω θεματική, αποτελεί και την πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του κόμικ, επιφυλάσσοντας μερικές αναπάντεχες σεναριακές τροπές.
Περισσότερο ανεκμετάλλευτες, πιθανότατα ελλείψει του απαραίτητου χώρου, παραμένουν οι γυναικείες παρουσίες της ιστορίας. Λόγου χάρη, η Aurelia, η νεαρή χωριατοπούλα που αποφασίζει να συνοδεύσει τον Θεραπευτή, βρίσκεται εγκλωβισμένη σε μια δραματουργικά ενδιαφέρουσα συνθήκη∙ η προοπτική της ζωής στο χωριό τής μοιάζει τόσο εφιαλτική, ώστε προτιμάει να κυνηγήσει ένα άγνωστο υπερφυσικό ον ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως μπορεί να οδηγηθεί στο θάνατο. Ωστόσο, αυτό το αδιέξοδο που βιώνει ποτέ δεν ζωντανεύει μέσα από γεγονότα (μόνο ελάχιστα στην αρχή της ιστορίας, όταν αρνείται το φλερτ ενός αγοριού), αλλά εκφράζεται κυρίως από ατάκες, στερώντας κάτι από τη δυναμικότητα της ιστορίας της. Αντίστοιχα, και η έτερη θηλυκή παρουσία μπορεί να προσφέρει εντυπωσιακές εικόνες κραδαίνοντας με θάρρος το φλογερό σπαθί της, αλλά από εκεί και πέρα περισσότερο καταλήγει να εξυπηρετεί την εξέλιξη της πλοκής σε κρίσιμες καμπές της.
Σε κάθε περίπτωση, τούτα τα μικρά στραβοπατήματα δεν αρκούν για να χαλάσουν την μεγάλη εικόνα, η οποία αποκτά αποστομωτικές διαστάσεις χάρη στην εκπληκτική δουλειά της Jodie Muir. Οι εικόνες που δημιουργεί μοιάζουν βγαλμένες από πίνακες ζωγραφικής, γεγονός που ναι μεν στερεί την αίσθηση της κίνησης από τους χαρακτήρες (ευτυχώς, όχι συχνά), αλλά πολλά πάνελ είναι τόσο υποβλητικά που οδηγούν το τελικό αποτέλεσμα σε ζηλευτά επίπεδα. Τα σχέδια της περισσότερο προκαλούν δέος παρά τυπικό τρόμο, εντείνοντας την αίσθηση του μεταφυσικού στοιχείου. Στον κόσμο που ζωντανεύει η Muir, το Κακό, το οποίο τρέφεται από την απουσία της ελπίδας, αποτελεί μια δύναμη της φύσης που είναι αμφίβολο ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί από θνητά όντα, όπως ο άνθρωπος.
Εντούτοις, το δυνατότερο χαρτί του σχεδίου της Muir εντοπίζεται στον χρωματισμό της, ο οποίος δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί πως είναι από τους καλύτερους -τουλάχιστον- της φετινής χρονιάς. Ο τρόπος που το φεγγαρόφως λούζει τα εκφραστικά πρόσωπα των πρωταγωνιστών, το ζωηρό φως της φωτιάς που σκίζει το σκοτάδι ή η απειλή που προοικονομούν οι κόκκινοι ουρανοί ντύνουν κάθε σελίδα με μια μεθυστική θρησκευτικότητα που ανυψώνει την ιστορία σε ένα υπερβατικό επίπεδο, αδυνατώντας να αντισταθείς στη γοητεία του.
Φιλόδοξο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό, το Black Mass Rising αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο που ανοίγει την όρεξη για ακόμα περισσότερες ιστορίες δια χειρός του Θοδωρή Πρασίδη. Ανυπομονούμε!
Το κόμικ κυκλοφορεί από την TKO και μπορείτε να το βρείτε μεταξύ άλλων, είτε από το site της, είτε από ελληνικά καταστήματα, όπως το Star Comics και η Jemma Press.