Μετά από μια περίοδο έντονης αναστάτωσης για τους θαυμαστές του σύμπαντος της DC, ο James Gunn, o νέος co-CEO της εταιρείας, ανακοίνωσε το δεκαετές πλάνο της εταιρίας. Μετά από χρόνια ανακατατάξεων, πισωγυρισμάτων, ανακοινώσεων που δεν υλοποιήθηκανποτέ και αποφάσεων που αναιρέθηκαν σε ντροπιαστικά σύντομο χρονικό διάστημα (βλ. επιστροφή Cavill), ο James Gunn φαίνεται να βάζει τα πράγματα σε μια σειρά, ώστε σταδιακά το σύμπαν της DC να αποκτήσει μια συνοχή που θα εκτείνεται σε κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και βιντεοπαιχνίδια.
Στο τηλεοπτικό σκέλος, ο Gunn αποκάλυψε πως αναμένουμε τα εξής: Creature Commandos, με χαρακτήρες που μάλλον δεν γνωρίζει κανείς, αλλά φαίνονται υπέροχοι, Waller(συνέχεια του Peacemaker και γέφυρα για την δεύτερη σεζόν του), Lanterns, το οποίο περιέγραψε ως κάτι αντίστοιχο του True Detective(!),το Booster Gold(!!)και έναprequelτης Wonder Woman, το Paradise Lost, κάτι σαν υπερηρωική εκδοχή του Game of Thrones.
Ωστόσο, η επίσημη εκκίνηση του φρεσκαρισμένου DCU θα έρθει με το Superman:Legacy, το σενάριο του οποίου βρίσκεται ήδη στα μισά και αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο του 2025. Ταινία θα έχει και ο Batman, συνοδεία όμως του γιου του Damien (ακόμη ενός Robin), οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρωταγωνιστικό δίδυμο της ταινίας The Brave and the Bold. Κι αν βιαστήκατε να συμπεράνεται πως το μελλοντικό DCU θα κινηθεί σε ασφαλή μονοπάτια, περιμένετε τη συνέχεια∙ o James Gunn ανακοίνωσε υπερενθουσιασμένος μια ταινία για το The Authority, νέο Swamp Thing, το οποίο αναμένεται να μας οδηγήσει σε πιο τρομακτικές κατευθύνσεις, ενώ ανακοινώθηκε πως είναι στα σκαριά μια ταινία της Supergirl, βασισμένη στο πρόσφατο κόμικ των Tom King & Bilquis Evely. Οι υπόλοιπες ταινίες, όπως η συνέχεια του Joker και του The Batman αναμένεται να κυκλοφορήσουν κανονικά υπό την ετικέτα του DC Elseworlds.
Σύντομη αποτίμηση
Αν και προφανώς, αυτή τη στιγμή μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το πώς θα καταλήξει το DCU, το σχέδιο των Gunn & Safran φαίνεται να διατηρεί το πνεύμα του DCEU, δηλαδή την έμφαση στο καλλιτεχνικό όραμα, το οποίο όμως θα εντάσσεται αρμονικότερα στο σύνολο. Επιπλέον, οι… περίεργες επιλογές που ακροβατούν ανάμεσα στο εμπορικό και το «πειραγμένο» δίνουν μια καλοδεχούμενη αίσθηση πειραματισμού, ενώ η έμφαση σε παλιές και καλές κόμικ ιστορίες της DC μόνο αισιοδοξία γεννά, οπότε προς οι ανακοινώσεις κρίνονται θετικές.
Και ποιοι θα αναλάβουν, τι;
Με την καλλιτεχνική ελευθερία να θεωρείται (σχεδόν) δεδομένη, δεν υπάρχει λόγος τα νέα αφεντικά της DC να μην κυνηγήσουν και μεγάλα ονόματα. Άλλωστε, κάτι τέτοιο μοιάζει απαραίτητο μιας και μεγάλο μέρος του κοινού έχει αρχίσει να κουράζεται από την κατάσταση. Για να διευκολύνουμε τον James και τον Safran πήραμε την πρωτοβουλία να προτείνουμε μερικά ονόματα για τις πέντε ταινίες που αναμένουμε να παρακολουθήσουμε τα επόμενα χρόνια. Κρατήστε σημειώσεις!
Supergirl: Woman of Tomorrow, Greta Gerwig
Θεωρώντας δεδομένο πως η σκηνοθεσία της ταινίας θα πάει σε θηλυκά χέρια, θα παίξουμε επικίνδυνα και θα προτείνουμε την… Greta Gerwig. Σίγουρα, αλλόκοτη επιλογή και η μέχρι τώρα καριέρα της φαντάζει αταίριαστη για ένα τέτοιο εγχείρημα, ΑΛΛΑ μην ξεχνάμε πως αναμένουμε με τεράστια ανυπομονησία το θεόμουρλο εγχείρημα της…Barbie.Αν τελικά η ταινία πάει όσο καλά υπόσχεται το δυναμικό hype της και το αποτέλεσμα ανταποκριθεί στις ενδιαφέρουσες ιδέες που υπονοεί το τρέιλερ, δεν χωράει αμφιβολία πως η Warner Bros (εταιρία παραγωγής και της Barbie) δεν πρέπει να αφήσει την Greta να πάει «χαμένη».
Superman: Legacy, Brad Bird
Αλήθεια, υπάρχει καλύτερος άνθρωπος για τον επαναπροσδιορισμό του Superman από τον σκηνοθέτη που μας χάρισε ένα αριστουργηματικό animation, φανερά εμπνευσμένο από τον καλοκάγαθο υπερήρωα (The Iron Giant) και σκηνοθέτησε την πιο απολαυστική ταινία Mission Impossible;
Οι ταινίες του είναι τρομερά διασκεδαστικές, άρα στο πιο ανάλαφρο πνεύμα που λογικά στοχεύει ο Gunn, η σκηνοθετική του ικανότητα αδιαμφισβήτητη, τόσο στο κινούμενο σχέδιο, όσο και στο live-action (δείτε το Ratatouille ή το Ghost Protocol και θα μας θυμηθείτε) και θεματικά είναι πολύ κοντά στον χαρακτήρα. Ειλικρινά, δεν υπάρχει δικαιολογία να μην τον επιλέξουν!
Swamp Thing, Alex Garland
Ζόρικος χαρακτήρας το Swamp Thing, καθώς αν ξεπεράσεις την φαινομενική υπερβολή του, κουβαλά απίστευτες δόσεις υπαρξισμού. Προφανώς, μιας και μιλάμε για τρόμο, ένας Guillermo del Toro θα ήταν καλή επιλογή, αλλά πόσες αλληγορίες ενάντια στον φασισμό μπορούμε να αντέξουμε από τον ίδιο σκηνοθέτη; Aν στόχος είναι να ακολουθηθεί το πνεύμα των ιστοριών του Alan Moore, η σκηνοθεσία πρέπει να πάει στον Alex Garland (τουλάχιστον για αρχή) που έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει τρομερές ταινίες με θέμα το περιβάλλον (Annihilation). Σε μια πραγματικά τολμηρή επιλογή, και ίσως σε κάποια επόμενη προσθήκη, όταν η πλοκή θα αρχίζει να ξεφεύγει, η ταινία θα μπορούσε να καταλήξει στον David Lower, ο Πράσινος Ιππότης του οποίου έπεισε ότι μπορεί να διαχειριστεί υπέροχα μια γοτθική ιστορία που φλερτάει με τον τρόμο. Και οι δύο διαθέτουν την απαραίτητη ποιητικότητα, οπότε σε κάθε περίπτωση κερδισμένοι θα βγούμε, αλλά ένα ελαφρύ προβάδισμα το έχει ο Alex, μιας και έχει ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για τον χαρακτήρα.
Υ.γ.: Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο James Mangold (Logan) έχει ήδη δημοσιεύσει στο twitter του την παρακάτω εικόνα, οπότε πιθανότατα έχει κλειδώσει πως εκείνος θα αναλάβει την ταινία του Swamp Thing. Εννοείται πως εγκρίνουμε, αν και τον υπολογίζαμε ως εναλλακτική επιλογή σε επόμενη ταινία.
— Mangold (@mang0ld) February 1, 2023
The Authority, James Gunn
Ο James Gunn χαρακτήρισε την ταινία “passion project”, οπότε αν είναι να αναλάβει την σκηνοθεσία κάποιου πρότζεκτ, μάλλον είναι αυτό εδώ.
The Brave and The Bold, The Daniels
Η δυναμική πατέρα γιου και το θεωρητικά βίαιο πλαίσιο της ταινίας, φέρνει στο νου τον James Mangold, ο οποίος διαχειρίστηκε μια παρόμοια συνθήκη στο αριστουργηματικό Logan. Σίγουρα εξαιρετική επιλογή, σε περίπτωση που δεν καταλήξει τελικά στο Swamp Thing, ωστόσο η πρώτη μας επιλογή είναι άλλη.
Έχοντας ως δεδομένα πως ο αλα Grant Morrison Batman (δηλαδή το κόμικ στο οποίο φαίνεται θα βασιστεί έστω εν μέρει η ταινία) είναι βουτηγμένος στην παράνοια και ότι έχουμε να κάνουμε με την ιστορία ενός υπερβίαιου πιτσιρικά και του πατέρα του, ο οποίος έμαθε την ύπαρξη του με οκτώ χρόνια καθυστέρηση, το υλικό μοιάζει ιδανικό για τους Daniels. Ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από τους προσγειωμένους Batmen (έχουμε κι εκείνον του Matt Reeves, αν θέλουμε), οπότε το σκηνοθετικό δίδυμο που μας χάρισε την πιο αλούτερη ταινία των τελευταίων ετών με αφορμή την προβληματική σχέση ανάμεσα σε μια μητέρα και την κόρης της είναι η ΜΟΝΗ επιλογή.