Ένας ηλικιωμένος πατέρας (Jay Sanders) είναι ετοιμοθάνατος και οι τρεις ενήλικες κόρες του έρχονται να περάσουν μαζί του τις τελευταίες του ημέρες. Η Katie (Carrie Coon) είναι μια χειριστική μητέρα αντιμέτωπη με τις τάσεις φυγής της έφηβης κόρης της. Η ανοιχτόμυαλη Christina (Elizabeth Olsen) είναι διαφορετική ως μαμά, και έχει αποχωριστεί το παιδί της για πρώτη φορά. Η Rachel (Natasha Lyonne) είναι αθλητικός τύπος και διαρκώς μαστουρωμένη, μην έχοντας εγκαταλείψει ποτέ το διαμέρισμα του πατέρα της, κάτι που εξοργίζει τις αδελφές της, οι οποίες έχουν εντελώς άλλο τρόπο ζωής.
Ο Azazel Jacobs, γιος του πολύ σημαντικού avant-garde κινηματογραφιστή Ken Jacobs (Blonde Cobra), συγκέντρωσε τα βλέμματα πάνω του όταν, το 2020, παρέδωσε την ωραιότερη ως τότε δουλειά του, French Exit, μια ταινία που έδωσε επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια, πρωταγωνιστικό ρόλο απαιτήσεων στη Michelle Pfeiffer. Τέσσερα χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης επιστρέφει για να συνεχίσει τη μελέτη του πάνω στις οικογενειακές σχέσεις και τους λεπτούς δεσμούς που ενώνουν τους ανθρώπους, τις ευαίσθητες ισορροπίες που ανά πάσα στιγμή μπορεί να τιναχθούν στον αέρα, την ανάγκη του ανθρώπου να ανήκει σε ένα κοινωνικό σύνολο που να μπορεί να αποκαλεί «οικογένεια».
Στο His Three Daughters, ο Woody Allen συναντά τον Anton Chekhov, σε ένα φιλμ υπόγειας σκηνοθετικής δύναμης και υψηλής σεναριακής δεξιοτεχνίας. Ο Jacobs αγαπάει όλους τους χαρακτήρες του, αλλά δεν κάνει τα στραβά μάτια μπροστά στις αδυναμίες τους. Πλάθει ρεαλιστικούς, πειστικούς χαρακτήρες και αφήνει το θεατή να κατανοήσει τα θετικά και τα αρνητικά τους, κι έτσι να ταυτιστεί με το δράμα τους. Γράφει διαλογικά κομμάτια αντάξια σπουδαίου δραματουργού και προσεγγίζει το δύσκολο θέμα του, το θάνατο και τη μοναξιά, με χιούμορ και καθόλου μελοδραματισμό. Ακόμα και τις πιο σκοτεινές, συναισθηματικά δύσκολες στιγμές, ένα απαλό, διακριτικό αλλά ανακουφιστικό χιούμορ είναι παρόν προκειμένου να ελαφρύνει την ατμόσφαιρα.
Ο σκηνοθέτης εμπιστεύεται απόλυτα τις τρεις πρωταγωνίστριές του κι εκείνες τον βγάζουν ασπροπρόσωπο, ανταποδίδοντας θαυμάσιες ερμηνείες. Η Carrie Coon, μια εξαιρετικά ικανή ηθοποιός αδικημένη στη μέχρι τώρα καριέρα της από αρκετές άστοχες επιλογές ταινιών (δες την όμως και στο έκτακτο The Nest του Sean Durkin), παραδίδει μια από τις ωραιότερες ερμηνείες της. Η Elizabeth Olsen, την οποία το ευρύ κοινό γνωρίζει ως Wanda από το Κινηματογραφικό Σύμπαν της Marvel, όπου αποτελεί ένα από τα ελάχιστα καλά στοιχεία του franchise, επιτέλους βρίσκει ένα ζουμερό ρόλο, αντάξιο των ικανοτήτων της. Και η Natasha Lyonne, που μάθαμε από την τηλεοπτική σειρά Russian Doll όπου πρωταγωνιστούσε, είναι αληθινή ερμηνευτική αποκάλυψη.
Φιλμ σαν το His Three Daughters λείπουν από το σύγχρονο αμερικανικό σινεμά. Δεν είναι τυχαίο που η ταινία έχει ολοκληρωθεί από το 2023, αλλά χρειάστηκε να περιμένει μέχρι τώρα για να διανεμηθεί κατευθείαν στην πλατφόρμα του Netflix, με μοναδική ενδιάμεση στάση μετρημένες στα δάχτυλα ειδικές προβολές σε κινηματογραφικές αίθουσες, σε φεστιβάλ ή σε αφιερώματα. Ένα δραματικό φιλμ, έστω με το χιουμοριστικό άγγιγμα του Azazel Jacobs, με μεσαίο προϋπολογισμό και τρεις ικανές ερμηνεύτριες που όμως δεν ανήκουν στις κορυφαίες προτιμήσεις του κοινού ώστε να στηριχθεί μια διαφημιστική καμπάνια πάνω τους, φαίνεται να μην ενδιαφέρει αρκετά το Hollywood των IPs, του πολυσύμπαντος και των fast and furious αποφάσεων ώστε να προβληθεί στη σκοτεινή αίθουσα. Κι όμως, το νέο φιλμ του Jacobs αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς.