Το Succession δεν άργησε να μετατραπεί στο απόλυτο τηλεοπτικό χιτ. Το κολλητικό του intro, το σπουδαίο καστ (ακόμα και οι πιο περιφερειακοί χαρακτήρες καταφέρνουν να ξεχωρίσουν), οι ξεκαρδιστικές ατάκες που εφευρίσκουν διαρκώς νέους τρόπους προσβολής, αλλά και οι εμφανώς προβληματικοί χαρακτήρες που μοιάζουν εγκλωβισμένοι στα πάθη και τις εμμονές τους ήταν μερικά μόνο από τα συστατικά της επιτυχίας.
Ωστόσο, παρ’ ότι πρόκειται για μια σειρά υψηλών καλλιτεχνικών αξιώσεων (δεν είναι τηλεόραση, είναι HBO!), η κινηματογράφησή της απέχει αρκετά από την φορμαλιστική, εκλεπτυσμένη προσέγγιση αντίστοιχων αφηγήσεων. Η φαινομενικά άγαρμπη, σχεδόν αυτοσχεδιαστική κινηματογράφηση περισσότερο φέρνει στο μυαλό ντοκιμαντέρ. Μια πιο σινεφιλή συσχέτιση θα μπορούσε να γίνει με το Δόγμα 95 και συγκεκριμένα το Festen σε σκηνοθεσία του Τόμας Βίντερμπεργκ με το οποίο το πιλοτικό επεισόδιο της σειράς μοιράζεται ουσιαστικά τον ίδιο τίτλο (Festen / Celebration). Για εμάς όμως, που έχουμε μεγαλώσει καταναλώνοντας κάθε είδους τηλεοπτικής σαβούρας, η πραγματική έμπνευση βρίσκεται σε ένα από τα δημοφιλέστερα είδη τηλεοπτικών «σκουπιδιών»∙ της ριάλιτι εκπομπές, όπως το… Survivor!
Στο νέο οπτικό δοκίμιο του Director’s Cut λοιπόν, εξερευνάμε τις απρόσμενες αισθητικές και δομικές συγγένειες του πολυβραβευμένου Succession με το Survivor (ναι, σωστά διαβάσατε, το Survivor!), την δημοφιλέστερη ριάλιτυ εκπομπή όλων των εποχών.
Κάντε subscribe στο κανάλι του Director’s Cut για ακόμη περισσότερες λίστες, αναλύσεις και αφιερώματα!